BOZCAARMUT GÖLETİ

Bozcaarmut Göleti, Bilecik’in Pazaryeri ilçesine bağlı Bozcaarmut Köyü’ne yaklaşık 3,5 km. mesafede yer alıyor. Pazaryeri’nden, Küçük Elmalı Tabiat Parkı‘na 1km. kala, sola dönüş var. İlk önce Bozcaarmut Köyü’ne, oradan da gölete ulaşıyorsunuz.

ULAŞIM

İstanbul istikametinden geliyorsanız Bilecik’i geçtikten sonra sırasıyla Küplü, Ahmetpınar ve Demirköy ilçeleri var. Demirköy’den çıkarken sağda Pazaryeri tabelasını göreceksiniz.

Pazaryeri’nden geçerken, Pazaryeri’nin meşhur Şifa Bozası’ndan (1923) almanızı öneririm. Gerçek darıdan yapıyorlarmış ve gluten içermiyormuş. Hatta, orada güzel bir mola da verebilirsiniz. Farklı ürünler de mevcut. Helva ve dondurma gibi.

Ankara – Eskişehir üzerinden geliyorsanız, Bozüyük’ten sonra sağda Bilecik sapağından girin. Karaköy’ü geçtikten sonra sola Pazaryeri sapağından girip, devam edin.

Bursa – İzmir istikametinden geliyorsanız, İnegöl’den Ankara istikametine doğru ilerlerken sola Pazaryeri – Bilecik sapağı ayrılıyor. Oradan girip, sırasıyla; Hasanpaşa, Kurşunlu, Nazifpaşa, buradan da Bahçesultan’a ulaşıyorsunuz. Bahçesultan’da sağa Güde Köyü tabelası var. Buradan girip, devam edin. Güde Köyü’nü geçtikten sonra Pazaryeri’nden gelen yola çıkıyorsunuz. Buradan, sağa dönüp Bozcaarmut Köyü’ne ulaşıyorsunuz.

Bozcaarmut Göleti, kışın belli aylarda tamamen donuyor ve göletin üzerinde yürünebiliyormuş. İnternette görmüştüm.

Özellikle sonbaharda, Bozcaarmut Köyü’ne gelirken ve köyden gölete doğru ilerlerken, ağaçların renk tonları, harika bir görsel oluşturuyor.

Gölet çevresinde çadır kurup, kamp yapabilirsiniz. Kamp yapanlar epey vardı. Piknik yapmak için ise gölet kenarına tahta banklar koymuşlar. Ateş yakmak da serbest sanırım, yakanlar vardı. Gölet çevresinde güzel yürüyüş parkurları da var.

Pazar günü gittim ama fazla kalabalık yoktu. Erken saatlerde gitmenin de faydası var. Yazın yoğun olur diye düşünüyorum. Gölet, fotoğraf severlere de harika manzaralar sunuyor. Harika fotoğraflar çekebilirsiniz.

Bozcaarmut Göleti, sonbahar destinasyonları arasında sakinlik arayanlar için harika bir alternatif. Beklediğimden çok daha iyiydi. Tek sorun, maalesef göletin çevresi çöplük olmuş. Her yer çöp dolu. Yazık.

SONBAHAR RENKLERİ İÇİN TÜRKİYE’DE EN İYİ 10 YER yazısına göz atmak isterseniz tıklayabilirsiniz…

Kendinize dikkat edin, sağlıcakla kalın…

89 Beğen

Yapılan Yorumlar

1. Sonbahar renkleri bir harika…

2. Göletin kışın donup, üzerinde yürünmesi epey fantastikmiş. Bilecik’te böyle bir yer olması da ilginç. Doğuda olsa şaşırmam da Bilecik’te olmasına şaşırmadım değil…